Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the koko-analytics domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the formidable domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /hum/web/sitestest.hum.uu.nl/htdocs/wp-includes/functions.php on line 6114
JEDi - Jeugd en Digitalisering | Anneke Smits

Anneke Smits

Instelling: Hogeschool Windesheim

Rol binnen het project: Praktijkgerichtonderzoek, kennisdisseminatie, co-promotor

Onderzoeksgebieden: digitale geletterdheid, lees- en taalontwikkeling

Drijfveren: kinderen en jongeren zijn vaak vele uren per dag in de weer met digitale media. Welke invloed heeft dit op hun cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling? In hoeverre zijn zij zich hiervan bewust en zijn zij in staat om hierin bewuste keuzes te maken? Hoe kunnen we op school leerlingen helpen opvoeden tot digitale geletterdheid en digital agency? 

Over mezelf: ik werk als lector Onderwijsinnovatie en ICT bij Windesheim. Van origine ben ik logopedist, en van daaruit nog altijd zeer betrokken bij de taal- en leesontwikkeling van kinderen en jongeren. Ik promoveerde in 2012 aan de universiteit van Twente op het ontwerp van een e-learning opleiding voor de Master Special Educational Needs. Ik doe binnen mijn lectoraat onderzoek naar (digitale) geletterdheid.  Ook schrijf ik samen met Erna van Koeven een blog voor het werkveld (Geletterdheid en Schoolsucces).